ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi

ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetimine başlarken

Beklenmeyeni bekleyin ve bir ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi (ITSecurity) ile planlayın. İşletmenizin sorunsuz çalışmasını tehdit eden riskleri yönetmek ve bir kesinti durumunda ayakta kalmasını sağlamak için standardı kuruluşunuza nasıl uyarlayabileceğinizi keşfedin.

ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetimi nedir?

ISO 22301, iş sürekliliği yönetimi uluslararası bir standarttır ve diğer bölgesel standartların başarısı üzerine inşa edilmiştir. İşletmenizi olası kesintilerden korumak için tasarlanmıştır. Bu, aşırı hava, yangın, sel, doğal afet, hırsızlık, BT kesintisi, personel hastalığı veya terörist saldırıyı içerir. ISO 22301 yönetim sistemi, işinizle ilgili tehditleri ve etkileyebilecekleri kritik iş işlevlerini belirlemenizi sağlar. Ve işinizin durmamasını sağlamak için önceden planlama yapmanıza olanak tanır.

İş sürekliliği yönetiminin faydaları

ISO 22301 gereksinimleri ve uyumlu bir iş sürekliliği yönetim sistemi, genellikle bir kuruluşun nasıl çalıştığına dair net ve ayrıntılı bir görünüm verir. Stratejik planlama, risk yönetimi, tedarik zinciri yönetimi, iş dönüşümü ve kaynak yönetimi için faydalı olan değerli bilgiler sunar.

Diğer faydalar şunlardır: 

  • Kritik sorunların ve güvenlik açığı alanlarının analizi yoluyla işletmenizin daha iyi anlaşılması
  • Ekipler arası işbirlikleri yoluyla gelişmiş organizasyonel dayanıklılık
  • Tüm organizasyon boyunca tutarlı yaklaşım (çok tesisli organizasyonlar için)
  • Yıkıcı bir olay meydana gelirse daha az maliyet ve iş performansı üzerinde daha az etki
  • Kuruluşunuzun iş sürekliliği için yerinde sağlam sistemlere ve süreçlere sahip olduğuna dair müşteriler, tedarikçiler ve düzenleyiciler gibi paydaşlara olan bağlılığınızın gösterilmesi
  • Azalan sigorta primlerinden maliyet avantajlarından yararlanın

ISO 22301’in uygulanması ve iş sürekliliği yönetim sisteminizin sertifikalandırılması size şu konularda yardımcı olacaktır: 

  • Organizasyonu daha iyi anlayın.
  • Bir iş sürekliliği stratejisi uygulayın ve gerektiğinde etkinleştirilecek uygun çözümleri sürdürün.
  • Organizasyon kültürünün alıştırmaları ve incelemeleri yoluyla süreklilik yönetimi planınızı sürdürün.
  • İş sürekliliği yaklaşımını nasıl yerleştireceğinizi öğrenin.

Denetimlerimiz sırasında Risk Temelli Sertifika ™ metodolojimizi kullanırız ve her bir denetimi benzersiz ihtiyaçlarınıza göre uyarlamamızı sağlar. Kuruluşunuz için en önemli iş sürekliliği yönetimi konularına odaklanarak, denetimlerimiz, çabalarınızı temel iyileştirme alanlarını belirlemenize ve yoğunlaştırmanıza yardımcı olurken aynı zamanda ISO 22301’e uygunluğu kontrol etmenize yardımcı olur.